Pages

Thursday, August 4, 2011

Selamat berpuasa!

Assalamualakikum

Hye hye hye

First sekali, selamat datang Ramadhan :)

Ari ni dah hari keempat umat Islam berpuasa. So selamat berpuasa lah pada sapa-sapa yang pose tu ye. Sape yang tak pose tu aku tak wish.


Hehe. Lambat lak wish. Mak busy la nyah.

Busy bukan hape. Aku da start berniaga bulan pose ni. Berniaga kecik-kecik je la kumpul duit. Ari tu nak keje jadi cikgu tadika ganti cikgu yang cuti bersalin, tapi tak dapat lak. Bukan rezeki aku. Hoho.

Kalau aku keje pun mesti orang susah nak bezakan mana student tadika dan cikgu tadika. Haha

Cakap sal bulan pose ni. Korang ade pengalaman menarik tak? Haha. Aku confirm la ade.. Terutama nya mase kecik-kecik dulu.

Aku mula posa masa aku Primary 1. Umo 7 tahun la kan. Pose setengah hari je. Suku hari pun ade. Haha. Tak baligh lagi. Aku penah tanya mak cik aku dulu, boleh tak telan air liur masa posa? Mak cik aku kate tak ley. Aku dengan akal lurus mati-mati percaya apa mak cik aku cakap.

Memang buang air liur je la aku mase bulan pose tu. Nasib baik aku pose kejap-kejap je. Pose yang yok. Hehe. Kalau tak habis air liur aku.



TERmakan atau TERminum mase bulan pose tu ade jugak. Haha. Aku rase bukan aku sorang je ade pengalaman macam tu, korang pun mesti ade kan kan?

Jangan tipu. Tak baik tipu mase bulan pose.

Masa bukak pose memang bes. Tapi style orang-orang kite ni kan, mase bukak pose, banyak betol makanan yang dibeli. Beli air macam-macam jenis. Ade air tebu la, kelapa la, air oren yang boleh buat sendiri tu pun nak beli. Kueh sampai seploh ringgit beli. Makan dua tiga kueh je.

Membazir membazir. =.=!

*************

Ari tu aku lambat beli makanan untuk bukak pose. Korang taw kawan aku cakap pe.

"Ko korek taik idong la kalau bukak pose nanti. Kan belom beli makanan." Pastu gelak kekek-kekek.


ciss. Idea macam orang tak gi sekolah.

Ishh. Dah menyimpang dari tajuk la aku ni. Haha

Bye :)

image source : google

7 comments:

Anisa Anuar said...

good entry!!!
selamat berpose gk

Shiqeen said...

Anisa : tQ! :)

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

selamat berposa =)

Shiqeen said...

khumaera : tQ. u 2 :)

Aefa Aerisya said...

slmt berpuasa :)
kmk pun time kecik2 posa suku ari jak haha

NADIA RAJAMI said...

slmt berposa, qeen..:P... bisnes pa ya??..:P

Shiqeen said...

aefa : hehe. bialah miak kecik. mun penoh nang respect! :D

nadia : hehe. bisnes dadih jak dolok. nok lain2 ya kelak kit. hehe ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...