Pages

Saturday, July 30, 2011

Bila baru pandai mengeja dan membaca

Hye hye hye

Korang start belaja mengeja dan membaca bile? Mesti awal kan. Kawan-kawan aku kan pandai. Hehe

Aku belaja mengeja umo 4 tahun kalau tak silap. Kalau setakat baca abc tu selalu laa, tu pun tak betol. Maklumlah, lidah budak-budak bukan nye betol sangat pun kan. Hahaha.


Masa kecik-kecik dulu mak aku suka belikan aku buku untuk budak-budak. Buku kaler-kaler, buku abc, alat tulis, macam-macam lah. Mainan mak aku jarang beli tok aku, sebab aku pun tak suke sangat. Mainan yang paling aku nak sangat beli pun patung Barbie je. Tapi tu zaman mase aku suke pink la. 

Sebenanye aku suke bile mak o bapak aku puji aku suke belaja sebenanye. Rase macam atas awan je mase kene puji. Nak pecah idong aku. Haha

Perkataan petama aku eja dengan betol ialah 'RABU'. Kenape ye? Sebab senang kot. :D Cube suroh aku eja Wednesday, confirm ternganga aku mase tu. 

Tapi bila nak eja 'TUTUP' lak, jadi "TUTUT'. Macam bunyi censored lak dok.

Aku tak nak masok tadika mase kecik-kecik dulu, sebab belakang tadika aku ada lembu. Macam hape aku nanges kalau denga lembu tu buat bunyi moooo. 


Semua salah lembu sebab aku tak nak gi tadika.

Bile kenang-kenang balik, budusss tol kan sebab takut lembu. Tak merase aku pakai jubah tadika n topi segi empat. Ngahgah ;) Tapi takpe la, tak masuk tadika, masuk gak aku universiti kan :P Alhamdulillah..

Masa Wawa baru pandai membaca, habis signboard kat kedai dye baca. Macam-macam adik aku tuh. Dahla sore dye kuat, orang ramai lak tu. Tapi aku tak kisah. Proses belaja kanak-kanak katekan. Nanti aku marah mesti dye tak nak belaja dah.

Paling tak boley blah bile dye bace bahasa Inggeris kat fon. Keypad locked jadi ki-pet lo-ket. Terkekek-kekek aku gelak mase dye sebut. 


Korang lak macam mane? Hahaha. 

Ok la. Babai


Image source : google




7 comments:

CIK FERRA AWW said...

hahaha. ok sumpah menarik pasal takut g tadika sbb lembu ^^

Shiqeen said...

haha. budak2 mmg pelik kan. ;)

FarhanahAdzlan said...

hahaha..lawakla..masa sya tadika sya xsanggupp nak blaja tnpa mak sya..klau mak sya balik mula mnangis..hahaha,,tu lah paling teruk..

ANISA said...

nice entry..
double like...

Shiqeen said...

farhanah : hehe. same gak ngan saye sebenanye. :D mak kene ade kat situ. kalau tak bergegar tadika tu sebab saye nanges. hoho

anisa : tQ anisa. hehe

apik pehe said...

hehe..budak2 yang baru nk belajar

Shiqeen said...

apik pehe : hehe. btol tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...