Pages

Tuesday, July 26, 2011

Tajuk kurang sopan : Taik idong Eton

Ari tu Temah, Eton dan adik kecik dye,Bedah pegi ke pekan. Tetibe rase nak makan ABC special kat kedai Pak Abu. Cuaca panas macam tu, kalau makan ABC memang bes. Layannn~


Kelihatan lelaki pujaan Eton sedang bergelak ketawa dengan kawan-kawannye kat salah sebuah meja kat kedai tu.

"Alamak. Ade Adrus yang hensem tu la. Kene kontrol la macam ni" bisik Eton pade Temah.

Temah senyum kambing sambil geleng pale.Dalam hati bebisik, "Perasan lebih kawan aku ni, macam la Adrus pandang dye"

Eton membetulkan rambutnye. Pastu bejalan menuju Pak Abu, nak order ABC. Dye sengaje lalu kat depan Adrus dan kawan-kawan. Nak bagi Adrus prasan kewujudan dye kat situ. Gatal mode skang nih.

"Hye Adrus" Eton menyapa Adrus sambil tersenyum. Pastu berlalu pergi.

Adrus hanya senyum.

Selesai order ABC, Eton kembali ke tempat duduk nye. Sambil2 tu borak ngan Temah dan Bedah. 

Dengar adiknya Bedah wat lawak bodoh.Nak gelak pun kene control ayu memandangkan Adrus ade kat situ. Tak ley nak main lepas je macam selalu.

Adrus dan kawan-kawan dye nak balik. Ambik jalan lalu sebelah Eton.

"Hye Eton. Kitorang nak balik da ni" kate Adrus.

"Eyh.. ye ke cepatnye korang balik"

"Yelaa. nak balik main bola ni"

"ye? Main bola ngan sape, kat mane?" macam-macam soklan Eton. Peluang ni nak cakap ngan Adrus.

"Akak, akak.Adik nak cite lagi ni kak." Panggil Bedah.

Berkali-kali Bedah panggil Eton tapi tak jugak dihiraukan Eton. Maklumlah tengah syok cakap ngan lelaki pujaan hati dye tu. Sakit hati Bedah tengok akak dye terkekek-kekek gelak. 

"Gedik sungguh" gumam Bedah sorang2.

"Astagha Kak. Taik idong akak bergantung-gantung." ujar Bedah selambe. Memang kene la akak dye.

Suasana senyap kejap.

Adrus senyum kambing pastu berlalu pegi.

Temah tahan senyum dye, nak gelak takut Eton marah.


Muka Eton merah padam. Kuangsam punye adik. Kene la ko kat umah nanti dek. Dalam hati menyumpah2 adik bongsu dye tu.

Rupe-rupenye takde pun taik idong. Macam cibs.

Baru nak kontrol. Dah jatoh saham. Hishhh

7 comments:

s3vander said...

memang ada tahi idung ker??

Shiqeen said...

ntah la Aiza. haha. ;)

Me_e said...

Nice blog I like it

0nenanina Vanilla said...

huhu... bijaknye adik dy kenakan orang

Cik Ct said...

follow awk.. follow sy lek k.. thnx

zulhilmi.tempoyak said...

nk knln la ngan eton...hihih

Dea said...

kin, tag ktk!!..:P

http://www.lyssasecret.com/2011/06/1st-giveaway-by-lyssasecret.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...