Pages

Monday, June 27, 2011

Ini cerita Puan Mawar

Hye hye hye kawan-kawan and bloggers :)

Mula-mula nak bagi senyuman kat kawan-kawan. Saje nak senyum. Boleh awet muda kan. Hehe. Sapekah Puan Mawar yang aku mention kat tajuk aku tu? Hehe. Beliau lah ibu saye. Mak yang jage aku dari kecik sampai skarang ni.

Entry kali ni bukan la nak bercerita pasal Hari Ibu. Dah lepas sudaa. Lagipun everyday is a Mother's Day kan? ;) Mane la taw korang ingat aku nak bagi ucapan berjela-jela kat mak aku. Bukan sama sekali. Tu dah lakukan ari tu da walaupun tak post kat blog aku nih. Har har har 

Done with the intro. Amboi sampai dua perenggan intro je ye. Aku nak share sikit. Haaa. Ni dia gamba aku nak share kat beloger and kengkawan sekalian



Semalam mak aku pegi Pertandingan Memasak dekat Kota Samarahan. Dalam masa 1 jam 30 minit, mak aku and partnernya dikehendaki menyediakan makanan bertemakan sajian tradisonal. Saiz hidangan 4 orang. Korang taw tak mak aku sediakan berapa banyak menu? Tujuh menu.. Huhu. Terkejut aku. Aku kalau masak dua lauk pun tak tentu siap.

Menu yang mak aku sediakan dalam masa tu :- Pansuh Ikan Labang SRI ABADI, Tempoyak Jantung Pisang SRI ABADI, Pais Hati Cinta Si Pari-pari, Kerabu Janggut Duyung Terdampar di Lautan Sepi, Bubur Sagu Salju di Danau Rindu, Jus Durian Belanda, Nasi Kepal Istimewa..

Nama pelik-pelik kan? Hehe. Partner mak aku Kak Mas. Dye punye idea la name-name tu. Dan dye jugak la yang tolong mak aku hias hidangan tu sume. Cantik kan? Otak kreatif. Bravo bravo. Haha.




Mak aku ni memang sangat suka memasak. Kalau korang tanya aku sape punye yang masakan paling sedap, confirm lah aku jawap mak aku punye. Hehe. Semua orang akan cakap mak diorang kan? ;)  Aku nak pandai masak macam mak. Bukan sebab nak ikut pertandingan ke ape, supaya aku leh masak untuk orang lain nanti. :)

Itu je la. Daa~

p/s : mak and kak Mas akan pergi ke next level pertandingan hujung bulan Julai. Moga berjaya. Korang doakan gak k? 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...